Trending News

12 nov 2018

Het is voor iedere hardloper een vervelend moment, je raakt geblesseerd! Helaas zijn blessures bij hardlopers veelvoorkomend. Wanneer je een hardloopblessures oploopt wil je zo snel mogelijk dat de blessure verdwijnt. Nadat de blessure is ontstaan is verstandig om een fysiotherapeut in te schakelen. Vaak weet de fysiotherapeut wat de blessure inhoudt en hoe deze hardloopblessures verholpen kan worden.

Echter luidt een oud gezegde:

 

Voorkomen is beter dan genezen.

Inderdaad, je kunt je hardloopblessures beter voorkomen dan genezen. Preventie, het is erg belangrijk om de hardloopblessure te voorkomen. Het voorkomen van een hardloopblessure kan op een aantal manieren.

De algemene stabiliteit
Waarschijnlijk ken je het woord core stability al. Core stability houdt in dat je de spieren rond de romp gaat versterken. Door deze spieren te versterken is de kans op een hardloopblessure kleiner.

De juiste hardloopschoenen
Goede hardloopschoenen zijn niet goedkoop in aanschaf. Maar het is belangrijk dat je de juiste hardloopschoenen hebt voor jouw loopstijl. Iedere hardloper heeft nou eenmaal een andere stijl van hardlopen. Zo zijn er de zogenaamde haklanders en de voorvoetlanders. Daarnaast hebben veel hardlopers last van pronatie. Dit kan om onderpronatie gaan, maar het kan ook zijn dat het om overpronatie gaat. Bij onderpronatie land je meer op de buitenkant van de voet. Bij overpronatie zakt de enkel meer naar binnen tijdens de landing. Dit kan verholpen worden door de juiste hardloopschoen te kiezen.

Daarnaast zijn er verschillende hardloopschoenen voor verschillende domeinen binnen het hardlopen. Dit kan een trail hardloopwedstrijd zijn, een wegwedstrijd, een baanwedstrijd of een cross zijn. Voor iedere type ondergrond zijn er geschikte hardloopschoenen. Kies dan ook de juiste hardloopschoen voor de juiste ondergrond. Het is niet aan te raden om een wegwedstrijd op trailschoen te doen.

This example demonstrates how to use an icon library to make an animated effect.